Rutina in afaceri

Pentru ca suntem oameni, avem tendinta de a capata anumite obiceiuri, ne prindem foarte usor de o rutina si cand vine vorba sa realizam o actiune, cu siguranta o vom face asa cum am facut-o mereu, vom aplica aceeasi ordine pe care o aplicam mereu, facand din asta un obicei de care ne dam sau nu seama.

Din cand in cand, ca si manager este important sa ne asumam anumite riscuri si sa cautam in permanenta noi metode care ne aduc succesul. Pentru asta este important sa evitam rutina si sa aducem ceva nou in actiunile noastre. De aceea este bine sa identifici constant care sunt obiceiurile care te tin departe de atingerea obiectivelor. De asemenea, intreaba-te care sunt obiceiurile care le ai deja si care te-au adus in stadiul de acum. Poate ca nu ar fi un timp pierdut sa ceri si feedback, care de foarte multe ori te poate ajuta sa intelegi cum ar reactiona altii, care nu depind de obiceiurile tale.

Pe langa toate cele prezentate mai sus, mai trebuie spus ca la un moment dat este bine sa renunti la obiceiurile vechi care te-au ajutat sa obtii succesul de acum, pentru ca s-ar putea sa nu te mai ghideze corect catre succesul viitor catre care tinzi. Ca si in viata, pentru a ajunge la destinatie este nevoie sa schimbi mai multe trenuri.

Este posibil ca punctualitatea sedintelor care pana acum nu incepeau la timp s-ar putea sa te traga inapoi din calea succesului, sau acele momente in care nu asteptai sa se termine un comentariu, intrerupand-ul nu se mai potrivesc cu noua viziune de succes. Este bine sa iti pui astfel de intrebari pentru ca numai asa iti vei da seama care este rutina in jurul careia te invarti. Intreaba-te daca atunci cand ceri ceva de la angajatii tai, o faci destul de clar si nu consideri ca o explicatie simpla i-ar putea face sa inteleaga.

Daca nu iti dai tu seama care sunt intrebarile pe care trebuie sa ti  le pui astfel incat sa poti schimba ceva, asa cum am spus mai sus, cere feedback. Nu trebuie sa te ingrijorezi ca a cere feedback inseamna ca ceva nu merge bine, ba dimpotriva, s-ar  putea sa dea impresia ca esti  deschis la nou, sau si mai bine, in functie de persoanele pe care le intrebi, s-ar putea sa le dea o nota incurajanta si  cel mai probabil vor lucra sa-si imbunatateasca creativitatea.

Asadar, un simplu feedback cerut, te ajuta si pe tine sa iesi din rutina zilnica,  ii ajuta si pe ceilaltisa iasa din rutina lor, iar in final afacerea ta va avea de castigat.

Sunt mult mai multe lucruri care intra intr-o rutina si de care nu iti dai seama neaparat. In aceasta categorie ar putea intra si ora sedintelor care, doar ca exemplu, ar putea fi puse la prima ora dimineata. Gandeste-te ca sunt persoane care dau randament mai tarziu, si chiar si o ora diferenta ar putea avea un impact pozitiv iar rezultatele s-ar putea sa devina din cantitative, in calitative.

Citeste continuarea articolului pe blogul listafirme.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>