Afacerile cresc pe baza de recomandari

Credibilitatea si increderea sunt doua dintre lucrurile pentru care intr-o afacere trebuie sa investesti in avans, sa planuiesti si te ocupi in mod direct de clientii tai, pentru ca imediat ce vei castiga recomandari, afacerea ta va avea de castigat.

Pentru a te face auzit in piata, pentru a castiga increderea si pentru a aduce clienti noi, trebuie sa incepi sa cauti recomandarile la vechii clienti sau la furnizorii cu care lucrezi, la cei care pot scrie ceva despre tine. Multe firme au inceput in ultima vreme sa acapareze retelele de socializare, tocmai pentru ca asa cum oamenii obisnuiti cu conturi pe aceleasi retele primesc “feedback” de la cunoscuti legat de activitatea pe care o presteaza, asa si firmele incep sa caute acele recomandari care sa le castige increderea cititorilor. Curios nu e faptul ca firmele se indreapta catre acest tip de recomandari, curios e ca oamenii raspund, si da ajuta ambele parti, si cea care primeste si cea care ofera. Asta pentru ca firma care primeste un aviz negativ, are sansa de a-si imbunatati serviciile, iar individul care a avut ghinion cu respectivii si lasa un feedback nefavorabil, participa in mod direct la imbunatatirea serviciilor, pentru care se va intoarce sau nu in viitor.

Cel mai simplu mod de a face rost de o recomandare, este pur si simplu sa o cereti, iar ca sa aveti mai multe sanse sa vi se raspunda, este recomandat daca nu chiar necesar sa si spuneti motivul pentru care asteptati acel raspuns. Nu incercati sa creati mesaje care sa para trimise la toata baza Dvs. de clienti si nici nu le incarcati prea tare de informatie, astfel veti scuti timpul celui care citeste si veti creste sansele sa obtineti un raspuns. Puteti chiar induce in mesaj si un termen pana la care sa raspunda, cu conditia sa nu fie unul scurt ci rezonabil pentru a putea Parerile clientilorraspunde.

Trebuie sa fiti constienti ca piata este foarte mare, indiferent de tipul afacerii si chiar daca reprezentati nisa domeniului Dvs. , sunt foarte multi clienti care sigur nu au auzit de firma Dvs. sau chiar de existenta unor servicii pe care le vindeti.

Primirea de recomandari, are si parti rele si de aceea trebuiesc folosite cu grija, chiar daca acestea sunt pozitive. Cele negative este de la sine de inteles pentru ce intuneca imaginea firmei, dar cele positive trebuiesc filtrate, astfel incat sa nu publicati recomandarile care par scrise de departamentul de marketing, altfel nu ar fi credibile si nu ar face scopul aceste actiunit.

Sansele de reusita ale acestui tip de campanie tin asadar si de modul de afisare al acestor recomandari. E mult mai credibil un mesaj care este semnat decat unul care pare anonim, spus de nimeni sau cel mai probabil tot de un agent de marketing, o poza face de asemenea minuni atunci cand potentialii cumparatori se regasesc in imaginea unui vechi client de-al Dvs.. Astfel de lucruri pot fi rezolvate usor si fara prea mari probleme, iar de multe ori feedback-ul poate veni chiar si din magazin, putand chiar sa se faca si o poza cu cel care a lasat mesajul.

Odata colectate aceste mesaje, este clar ca trebuiesc folosite. De aceea nu va sfiiti sa le afisati atat pe site-ul firmei, pe site-urile de socializare unde aveti contul care descrie afacerea pe care o conduceti, nu uitati de brosurile pe care le impartiti sau poate de prezentarile pe care le faceti. Un alt mod de a castiga clientii, este sa le trimiteti scrisori prin care sa va faceti cunoscut businessul si, desi nu face obiectul acestui articol, nu uitati sa includeti si in acestea recomandarile clientilor.

Nu uitati esentialul acestor cereri pe care le faceti, chiar daca scopul campaniei este acela de a genera noi vanzari, noi clienti, cel mai important aspect este ca primiti feedback de la clienti, feedback care trebuie sa va asteptati sa fie atat pozitiv, cat si negativ. Cel mai mult nu trebuie sa va bucure feedback-ul pozitiv, ci cel negativ, care va arata care sunt aspectele ce trebuiesc imbunatatite. Un feedback negativ inseamna o persoana careia ii pasa, o persoana care vrea sa va schimbati si pe care trebuie sa o pastrati, asadar luati in serios cele 2 scopuri pe care le veti atinge in final.

sursa foto: freedigitalphotos.net

sursa articol: www.listafirme.ro 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>